Bara några ord 

När jag läser orden i Blondinbellas blogg:


Är jag så glad över att kunna hålla med om att det är viktigt med känslan av frihet i en lång relation, att öppna möjligheter istället för att bygga vallgravar.

Samtidigt så lättad över att inte dela uppfattningen om att man längtar bäst när tystnaden är total. När jag nyss hade träffat min make, alldeles i början av 2000-talet, blev jag så glad för varje mail och sms. Den känslan har aldrig svalnat. Lika lite som att det skulle kännas besvärligt att höra av mig till honom.

Han är min kärlek, i honom är jag kär, och när vi är ifrån varandra känns det extra härligt med de där digitala orden på skärmen.

Jag älskar dig. 

Inte lika mycket som jag älskar dig.

Några sekunder att skriva. Ett helt liv att drömma om. Aldrig bara ord för mig.

Leave a Reply

