Det de lärde mig 

När jag var liten sade mina föräldrar åt mig att vara snäll mot alla, och att inte bry mig så värst mycket om de som inte ville vara snälla mot mig.

När jag var liten gjorde mina föräldrar allt för att laga sådant som var trasigt.

När jag var en liten tjej lärde mamma och pappa mig att alltid göra mitt bästa, oavsett sak eller sammanhang. 

Jag har misslyckats med att bara vara snäll, men försöker nog i vuxen ålder att väga upp för det mitt rädda tonårsjag inte alltid mäktade med.

Jag kan bara hjälpligt laga hål på byxknän som slitits av tvååringars gnid mot golv i leken, har inte tålamod att grundmåla för att fixa färg som flagnat på en vägg. Men viljan att förändra större skevheter eller orättvisor, den finns inpräntad i märgen. 

Och så länge jag lever kommer jag med allt vad jag har att göra mitt bästa. Varje gång det leder till något bra, är det er förtjänst. 

Att vara snäll, att försöka reparera fel och att göra mitt allra bästa. Det är livet och kärleken för mig.

Tack Elisabeth och Gert för precis exakt allt att bygga en tillvaro på. 

❤️

Leave a Reply

