Andra sidan

Efter 45 nya civila dödsoffer i Aleppo idag så känner jag bara fuck it, åt helvete med mänskligheten, jag tror inte ett skit på den godhet och hoppet jag snackat om. Störst av allt är inte kärleken, det stämmer inte om man kan göra såhär. Barnen som flydde bombades och slets sönder. Igen. 


Barnen ja… Våra här och deras där. Om vi ger upp, om JAG stänger ögonen och lägger mig ner under tyngden av hopplöshet, vem ska bära dem framåt när allt skakar då? Vem ska stå upp för dem då? Vi är alla en del av helheten. 

En sida av mig tänker (för första gången) vad gör pengar egentligen för nytta? Den andra sidan förstår värdet av resurserna, men framförallt att namnen på våra listor är en solidarisk protest. Det är så jag ser det. 400 namn som säger NEJ till det här jävla meningslösa krigandet, 400 som skulle kunna bli 4000 och sedan dubbelt så många fler. Ut på nätet, ut på gatorna, för det här kan bara inte fortsätta mer. Det går inte. Vad gör man? Någonting, istället för ingenting, när allting brister. 

För mig finns inga alternativ. 

https://www.raddabarnen.se/stod-oss/egen/alla/for-livet-syriens-barn/

Leave a Reply

