När en mamma faller 

När en mamma blir sjuk i huvudvärk, halsont och brinnande som eld i lederna är första känslan panik. Det går inte. Hinner inte. Finns inte en chans att jag kan stanna upp i jobb, planer och dagsprogram för att vika mig under den här förkylningen. Tårarna trängs bakom ögonlocken för det här kommer faktiskt inte att funka. 

Tills någon annan kliver in. I det här fallet mina tre barns pappa, min älskade make och bästa vän. Han kör runt halva stan för att fixa och ordna, köper present till släktfest och byter blöjor. Kritikerna kommer att säga “men det är ju självklart, varför ska män alltid få en massa hyllningar så fort de rycker in och tar ett jobbigt pass”. 

Grejen är att han tar dem i vanliga fall också, de här passen, även utan baciller som härjar. Han drar alltid ett lass och jag drar ett lass och tillsammans med honom orkar man mer.

Men när det händer att orken tryter, då kämpar han för fem. Då orkar han för alla. Utan att klaga en sekund.

Tänk att någon kan vara så, och tänk att just jag får kalla honom min ❤️

Leave a Reply

