2017

Det som inte är så bra är att min telefon till slut gav upp under juldagarna, att ITunes inte fungerar på min laptop och att den nya telefonen helt enkelt bara kan användas för samtal och sms medan den gamla är på förstahjälpen och desperata åtgärder för att försöka rädda ett års bilder, anteckningar och appar. (Nej, jag är inte så bra på att säkerhetskopiera. Ja, jag får skylla mig själv.)

Det som är bra med början på det nya året är att allt händer. Jag har förverkligat en nästan tjugoårig dröm om att få jobba med någon form av välgörenhet och gör det på min, eh, “fritid” som är lika med kvällar, nätter och småpauser. Jag har startat ett nätverk och vi är nu över 6500 kvinnor som samsas mot gemensamma mål. Främlingar för en månad sedan. Det är… det är bortom ord.

Det som inte är så bra är att jag därmed har dubbla jobb.

Det som är bra är att allt är möjligt, tack vare ett samarbete med världens bästa make, pappa och  människor i vår närhet. Han som också brinner, som drivs, men som aldrig slutar se och vara nära. Grunden till allt.

Det som dessutom är bra är att vi firade in 2017 enligt tradition med våra vänner och en miljon barn. Nej, men 19 var vi totalt. Det var underbart. Och nu vill jag bara ses mer och oftare, hänga och skratta och slappna av. Det gick inte så bra 2016. Vad jag än gjorde, funderade jag bara på världens problem. På hat och mörker. På den passivitet och negativa stämning som råder i sociala medier. Jag höll nog på att bli galen.

Nu känner jag mig inte galen längre. Nu känner jag mig bestämd. Hoppfull. Och väldigt motiverad att gå in i ett 2017 med en annan utgångspunkt. Det som har varit, det har varit. Allt annat är möjligt. Jag ska fortsätta träna, fortsätta skratta, fortsätta älska, fortsätta drömma, stressa mindre, planera vardagsmaten mer, inte slösa pengar, slösa med omtanke och jag ska fortsätta försöka förändra det jag inte kan acceptera.

Tillsammans är allting som det ska.

http://www.shellbewe.com

Leave a Reply

