Våra demoner 

Jag säger till honom att det måste vara jobbigt ibland, att leva livet med just mig. Mina tankar som alltid snurrar, idéer som aldrig sinar, ständigt i rörelse men djupt beroende av lugn. Byter ämne mitt i ett samtal men avskyr övrig oreda och blir galen av knastrande, smackande ljud. Jag själv så trött när jag tänker på det.

Han bara skrattar. Du och dina demoner är det bästa jag vet, säger han. 

Och jag känner exakt likadant när den saltade elräkningen kommer och han freakar ur över de uppblåsta siffrorna, medan jag står vid sidan, lugnt leende, och upplyser om att det finns värre saker i världen. 


Då var vi sämre tillsammans, nu är vi oftast bättre än var för sig, och livets alla lärdomar har blivit bådas äkta eufori. 

Leave a Reply

