Annars då?

Mitt i Gröna Lunds klämdagskaos befinner jag mig med min bror och mina barn. Det är stökigt och livat och trångt och svettvarmt och högljutt och osorterat. Inte min favoritkontex, med andra ord.

Så läser jag några ord i en blogg om någon samma roll, i en annan miljö. En förälder som i lugnet på landet spenderar kvalitetstid med sina barn. 

Kvalitetstid?

Plötsligt slår det mig hur sällan jag använder ordet, hur påtagligt främmande det känns och hur jag aldrig någonsin upplevt motsatsen. Aldrig har tiden med mina barn känts annat än kvalitativ. Oavsett stress, tårar, oenigheter, tuffa tillrättavisningar, brister, tillkortakommanden eller vardagens utmaningar i ojämn dos. 

Det är inte alltid lätt, inte problemfritt, inte som ett rinnande vatten. Men aldrig något annat än 100% livskvalitet. 

Lyckan alltid djupare än humöret.

Tacksamheten total. 

Kärleken överröstar allt stim i världen. Och det här är exklusiv, svindyr, oersättlig kvalitet för mig. 

Leave a Reply

